Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008

Θα υποφέρουν οι μικροί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι από την οικονομική κρίση

Τα φετινά έσοδα χορηγιών σε μπλούζες ομάδων της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ μειώθηκαν φέτος για πρώτη φορά ύστερα από 16 χρόνια, στα 67 εκατομμύρια στερλίνες.
Οι ευρωπαϊκοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι, που δεν έχουν την τύχη να xρηματοδοτούνται από μεγιστάνες του πλούτου, νιώθουν τα δεινά της οικονομικής κρίσης, ενώ τα προβλήματά τους αυτά αναμένεται να ενισχυθούν μεσοπρόθεσμα, καθώς οι συμφωνίες χορηγιών και τα εισιτήρια στερεύουν.

Τα φετινά έσοδα χορηγιών σε μπλούζες ομάδων της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ μειώθηκαν φέτος για πρώτη φορά ύστερα από 16 χρόνια, στα 67 εκατομμύρια στερλίνες, από 75 εκατομμύρια που ήταν πέρσι. Την ίδια ώρα, τα διαφημιστικά κονδύλια περιορίσθηκαν, καθώς οι εταιρείες περιορίζουν τις δαπάνες τους, ενώ οι αυξημένες τιμές εισιτηρίων και οι οικονομικές πιέσεις που δέχονται τα νοικοκυριά, κάνουν ολοένα και περισσότερους φιλάθλους να επιλέγουν την παρακολούθηση των αγώνων από την τηλεόραση.

Αναλυτές εκτιμούν ότι οι μεγαλύτεροι σύλλογοι, όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ή η Ρεάλ Μαδρίτης, θα συνεχίσουν να προσελκύουν σπόνσορες και χιλιάδες οπαδών, οι μικρότεροι σύλλογοι, όμως, θα πρέπει να ψάξουν καλύτερα για υποστήριξη. «Αυτό που θα συμβεί είναι ότι οι μικρότεροι σύλλογοι θα αναζητήσουν χορηγίες από τοπικές εταιρείες, ενώ μπορεί να δούμε και ομίλους τοπικών εταιρειών να σχηματίζονται για να στηρίξουν τοπικές ομάδες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την αγάπη του κόσμου», λέει ο Γκάρι Λέι, διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρίας Ogilvy στην Αγγλία.

Η αγγλική Πρέιμερ Λιγκ είναι η πλουσιότερη ποδοσφαιρική ομοσπονδία στην Ευρώπη, με έσοδα που υπερβαίνουν τα 1,5 εκατομμύρια στερλίνες το χρόνο για το 2007, παρότι μόλις 8 από τις 20 ομάδες της εμφανίζουν κερδοφορία. Ερωτηματικά έχουν προκύψει τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με το μέλλον της επικερδούς συμφωνίας 56,5 εκατ. στερλινών που υπέγραψε η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τον αμερικανικό ασφαλιστικό κολοσσό AIG, που γλίτωσε από την πτώχευση χάρη στην παρέμβαση της αμερικανικής κυβέρνησης.

Την ίδια στιγμή, η Ουέστ Χαμ δεν έχει βρει ακόμη χορηγό για τις μπλούζες της, μετά την κατάρρευση της ταξιδιωτικής XL Leisure, ενώ στην ίδια θέση βρίσκεται και η «νεοφώτιστη» Ουέστ Μπρόμουϊτς Άλμπιον, που δεν βρήκε νέο σπόνσορα για να αντικαταστήσει την T-Mobile της Deutsche Telekom. «Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι αναγνωρίσιμη σε παγκόσμια κλίμακα και η ομάδα δεν θα δυσκολευτεί να βρει νέο χορηγό. Σε μία αρνητική οικονομική συγκυρία, όμως, κανείς δεν μπορεί να εφησυχάζει», λέει η Πάιπα Κολέτ, διευθύντρια της εταιρίας συμβούλων Sponsorship Consultants.

Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν, όμως, ότι ο «βασιλιάς των σπορ» θα ξεπεράσει την κρίση, παρά τις παροδικές αναταράξεις που θα συναντήσει όσο διαρκέσει η οικονομική επιβράδυνση. (Reuters)

Δεν υπάρχουν σχόλια: