Οι Γερμανοί ανακαλύπτουν εκ νέου τον Ευριπίδη, τον ποιητή της κρίσης, και όχι μόνο στις θεατρικές σκηνές. Ο ιστορικός εκδοτικός οίκος de Greuter ξεκίνησε μια σειρά με εκδόσεις δίγλωσσες, στα αρχαία ελληνικά και τα γερμανικά, με μακρά εισαγωγή και πλούσιο σχολιασμό. Οι δύο πρώτοι τόμοι, Ευριπίδης: η Άλκηστις και η Εκάβη. Εικόνες μιας κοινωνίας που ωριμάζει μέσα από τις κρίσεις, εικόνες ηρώων που προχωρούν μέσα από συμπληγάδες.
Ο Martin Hose στο βιβλίο «Ευριπίδης. Ο ποιητής των παθών» εξιστορεί πως η θεατρική γραφή πειραματιζόταν και άλλαζε, καθώς προχωρούσε και ο Πελοποννησιακός πόλεμος και άλλαζαν τα δεδομένα και διαφοροποιούνταν τα παθήματα της πόλης και των ανθρώπων.
οι 1680 απολυμένοι της Nissan στην Ισπανία δεν διαφέρουν από τους δικούς μας του Λαναρά
Δεν είναι όλα αυτά χιλιογραμμένα; Τι προσφέρει η αναψηλάφηση; Μια νέα αναμέτρηση με το γνωστό, η τραγωδία ως σπουδή των αντιφάσεων της ζωής που μας αφορά άμεσα, απαντά η εφημερίδα Berliner Zeitung «Ολες αυτές οι μελέτες ισοδυναμούν με μια νέα καταγραφή, με μια νέα καταμέτρηση του γνωστού. Και δικαιολογημένα, γιατί το γνωστό δεν έχει γνωσθεί ποτέ πλήρως, αν δεν έχει κατανοηθεί μέσα στις αντιφάσεις του. Ζούμε σε ένα παρόν που με την τρέχουσα διεθνή χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση μαθαίνει ότι τα παραμύθια, που διηγείται στον εαυτό του ο καπιταλισμός, και η ιεραποστολική πίστη στην προοδευτικότητα των δυτικών κοινωνιών, όλα αυτά είναι μονόφθαλμα. Αυτό το σήμερα στρέφεται έχοντας αυτή την επίγνωση στην κεντρική ρίζα της καταγωγής του, την αρχαία Ελλάδα. Ξανακοιτάει πίσω του και το εξαγόμενο; - Είμαστε γέννημα-θρέμμα αντιφάσεων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου