«Ποιος είπε ότι η έντυπη δημοσιογραφία έχει πεθάνει;». Πρόσφατο εγχείρημα στο Σικάγο των ΗΠΑ φιλοδοξεί να ανατρέψει την άποψη ότι οι εφημερίδες «πνέουν τα λοίσθια». H free press εκτύπωση του περιεχομένου διαφόρων blogs είναι πλέον πραγματικότητα.
Το έντυπο «Printed Blog», όπως ονομάζεται, θα κυκλοφορήσει στο Σικάγο και το Σαν Φρανσίσκο την Τρίτη και εντός του επόμενου μήνα θα κάνει την εμφάνισή του στη Νέα Υόρκη. «Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εφαρμογή ορισμένων αρχών που λειτούργησαν στο Διαδίκτυο στο χώρο των εφημερίδων», λέει χαρακτηριστικά ο Τζόσουα Καρπ, ένας εκ των ιδρυτών του «Printed Blog».
Η διανομή περίπου 1.000 φύλλων θα επιτρέψει στην εφημερίδα να εισχωρήσει σε συγκεκριμένες γειτονιές της πόλης και με τον καιρό θα βγαίνει σε 50 έως και 100 διαφορετικές εκδόσεις στις μεγάλες πόλεις. Σύμφωνα με τον Καρπ, η στιγμή που οι χρήστες θα μπορούν να ψηφίζουν τι περιεχόμενο επιθυμούν να λαμβάνουν δεν θ' αργήσει.
Το έντυπο αυτό θα επικεντρώνεται στο φυσικό κοινωνικό δίκτυο του αναγνώστη σε αντιπαράθεση με το αντίστοιχο του Διαδικτύου. «Είναι σίγουρα μια διαφορετική ιδέα από το κλασσικό concept 'ένα για όλους' της Red Eye (free press) ή της Chicago Tribune», αναφέρει ο Καρπ.
Η προσπάθεια αυτή γίνεται σε μια περίοδο που οι ημερήσιες εφημερίδες στις ΗΠΑ προχωρούν σε περικοπές προσωπικού και προϋπολογισμού έτσι ώστε να συναγωνιστούν την διαδικτυακή διαφημιστική αγορά που βαίνει συνεχώς ανοδικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γνωστό περιοδικό «Christian Science Monitor» που αναγκάστηκε να σταματήσει την έντυπη διανομή του και να δραστηριοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο στο χώρο του Διαδικτύου. «Πραγματικά ελπίζω ότι οι εφημερίδες δεν θα εξαφανιστούν», εξομολογείται ο Καρπ και εξηγεί: «Η φυσική παρουσία της εφημερίδας, το ότι μπορείς να τη διαβάσεις στο μετρό, το μελάνι που λερώνει τα δάχτυλά σου, είναι αξεπέραστη εμπειρία. Δεν είναι το ίδιο με μια οθόνη».
Συγκριτικά με τις παραδοσιακές εφημερίδες, το «Printed Blog» διατηρεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος. Το περιεχόμενο παρέχεται ως αντάλλαγμα με ένα ποσοστό των διαφημιστικών εσόδων αντίθετα με την παραδοσιακή πληρωμή των δημοσιογράφων.
Δεν θα υπάρχει παρέμβαση στα κείμενα υπό τη μορφή κάποιας αρχυσυνταξίας, ενώ το layout («στήσιμο») και η διανομή σχεδιάζεται να γίνονται αυτόματα μέσω τοπικών αντιπροσώπων που θα εκτυπώνουν σε μηχανήματα 8.000 δολαρίων.
Οι διαφημίσεις θα κοστίζουν ελάχιστα, από 15 έως 25 δολάρια, την ίδια στιγμή που οι τοπικές επιχειρήσεις, όπως καταστήματα ρούχων και εστιατόρια θα διαφημίζονται στοχευμένα.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά που διαφημιζόμαστε σ' ένα μέσο εκτός Διαδικτύου», επισημαίνει ο Τζον Μακόου, επικεφαλής ιστότοπου που συστήνει χώρους διαδικτυακής εκπαίδευσης.
Ο Καρπ φιλοδοξεί να εκδίδει το «printed blog» δύο φορές ημερησίως έτσι ώστε να φτάνει στους επιβάτες όταν πάνε στην εργασία τους και μόλις επιστρέφουν από αυτήν. Όσο για το περιεχόμενο, δεν ήταν καθόλου δύσκολο να γεμίσει τις σελίδες του εντύπου, καθώς όπως ο ίδιος δηλώνει «υπάρχει ένα εξαιρετικό ποσοστό καλογραμμένων blogs εκεί έξω».
Ένας από τους bloggers που συμφώνησαν να δίνουν κείμενα στον Καρπ, ο Κρις ο' Σέι, είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος και αποτελεί μεγάλο του όνειρό να γίνει κάποια στιγμή full-time blogger.
«Αποφάσισα να συμμετέχω στην προσπάθεια διότι νομίζω ότι πρόκειται για μια πολύ καλή ιδέα. Το να προσφέρεις περιεχόμενο blogs σε πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, είναι σαν ν' ανοίγεις την πόρτα σ' ένα νέο κοινό. Και οι bloggers αναζητούν περισσότερη δημοσιότητα», σχολιάζει.
από την kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου